Вартість переоформлення будинку у 2024 році

Image
22.03.2024

Операція з переоформлення житлової нерухомості тягне за собою податкові зобов'язання. Продаж будинку - не виняток. Якщо в планах продати будинок, без додаткових витрат не обійтися. Сума обов'язкових витрат може бути різною залежно від конкретної ситуації. Розглянемо, у яку суму обійдеться переоформлення будинку у 2024 році та за що саме доведеться платити.

Які податки під час продажу будинку

Під час проведення операцій з переоформленням нерухомості, зокрема, будинків і котеджів, в Україні передбачено три види податків:

  • прибутковий податок (податок на доходи фізичних осіб або ПДФО) - сплачує продавець у розмірі 5% від вартості будинку, якщо нерухомість перебуває у власності менше ніж 3 роки, це не перший продаж нерухомості за звітний рік або продавець отримував дохід з будинку;

  • військовий збір - сплачує продавець у розмірі 1,5% від вартості будинку незалежно від терміну володіння об'єктом або інших особливостей угоди;

  • збір до Пенсійного фонду - оплачує покупець у розмірі 1% від вартості об'єкта, але тільки в тому разі, якщо купує нерухомість не вперше і не стоїть на квартирному обліку.

Точну суму податків можна дізнатися тільки після того, як буде проведено оцінку нерухомості. На підставі оціночної вартості будинку розраховується сума прибуткового податку, військового збору та збору до Пенсійного фонду.

Скільки коштують послуги оцінювача

Під час підготовки документів для нотаріального оформлення потрібно замовити оцінку будинку. Вартість послуг незалежних оцінювачів може різнитися. Орієнтовна вартість послуг з оцінки будинків для продажу становить 1000 грн з терміном виконання в 1 день.

У більшості випадків при переоформленні приватного будинку продавцю доведеться додатково замовити проведення оцінки земельної ділянки. Таку вимогу висувають нотаріуси: у пакеті документів має бути й експертна оцінка землі, на якій розташований будинок. Оцінка земельної ділянки оплачується окремо і коштує орієнтовно теж 1000 грн.

Під час підготовки документів для оформлення купівлі-продажу будинку оцінювач готує два звіти і вимагає для проведення процедури такі документи:

  • щодо будинку - документи на право власності (договір купівлі-продажу, договір дарування, свідоцтво про право власності, виписка з Держреєстру), техпаспорт;

  • щодо земельної ділянки - документ на землю (державний акт, якщо йдеться про ділянку, оформлену понад 10 років тому);

  • щодо власника об'єкта - паспорт, ідентифікаційний код.

Згідно з чинним законодавством, замовити оцінку приватного будинку може тільки особа, яка має відношення до об'єкта. Найчастіше замовником виступає продавець нерухомості.

Скільки коштують послуги нотаріуса

Під час укладення договору купівлі-продажу будинку передбачено сплату держмита та послуг державного або приватного нотаріуса. Розмір держмита при продажу будинку становить 1% від суми угоди, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Послуги нотаріуса оплачуються окремо. Вартість залежить від регіону України. У Києві ціни на послуги нотаріусів під час оформлення угоди купівлі-продажу будинку становлять від 3000 до 10 000 грн. Якщо сторони прийняли рішення укласти попередній договір, його оплачуватимуть окремо.

Під час укладення угоди покупець повинен зареєструвати право власності. Це можна зробити самостійно або через нотаріальну контору. Реєстрацію прав здійснює ЦНАП (ЦНАП). Ставка збору залежить від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ПМПО) на момент звернення та строків надання послуги:

  • 5 днів - 302,80 грн (0,1 ПМПО);

  • 2 дні - 3028,00 грн (1 ПМПО);

  • 1 день - 6056 грн (2 ПМПО);

  • 2 години - 15 140 грн (5 ПМПО).

У разі одночасної реєстрації прав на житловий будинок і ділянку землі подаються різні заяви, тобто збір сплачується за кожен об'єкт окремо. Від оплати збору звільняються громадяни, які мають 1-2 категорію постраждалого від Чорнобильської катастрофи та особи з інвалідністю 1-2 групи.

Хто платить за переоформлення будинку

Податки і держмито може як повністю оплатити покупець, так і оплатити навпіл за домовленістю продавець і покупець, оскільки законодавчо це питання не врегульовано. Сторони розподіляють ці витрати самостійно.

Точна сума додаткових витрат при переоформленні будинку залежить від вартості послуг оцінювача, нотаріуса, вартості будинку і податків. Щоб не упустити важливих нюансів і провести операцію правильно, варто звернутися в агентство нерухомості "Маяк", де є команда з юристів, ріелторів і нотаріуса. З професіоналами вдасться швидко і без нервів укласти угоду з купівлі-продажу будинку в Києві або Київській області.

Потрібна допомога з нерухомістю?Зв'яжіться з нами!Звертайтеся до агентства нерухомості «Маяк» та отримайте професійну консультацію щодо купівлі, продажу, оренди або інвестування в нерухомість.
Image
Катерина ПестряковаОфіс-менеджер

Інші новини

© 2024 Агентство нерухомості Маяк. Всі права захищеніПросування сайту Digital Kitchen Agency