Як перевірити право власності на квартиру в Державному реєстрі

Перевірка права власності на квартиру в реєстрі дозволяє переконатися в актуальності та коректності інформації про нерухомість. Це простий спосіб переконатися, що з вашою нерухомістю все гаразд — особливо перед продажем, успадкуванням чи даруванням.
У цій статті розглянемо, де можна перевірити право власності на квартиру, як це правильно зробити онлайн і яких заходів вжити, якщо виявилося, що інформація про нерухомість не відповідає дійсності.
Де перевірити право власності на нерухомість
Перевірити право власності на нерухоме майно в Україні можна офлайн та онлайн. Якщо підходить перший варіант, то отримати інформаційний витяг можна, звернувшись до Центру надання адміністративних послуг, тобто в ЦНАП. Власник нерухомості може прийти в будь-який ЦНАП незалежно від місця реєстрації.
Що має бути у власника при зверненні в ЦНАП:
паспорт громадянина України або інший документ для підтвердження особи (якщо документи подає довірена особа, при собі має бути довіреність);
документ про внесення плати за надання інформації з Державного реєстру майнових прав на нерухоме майно (якщо заявника звільнено від сплати адміністративного збору, він має показати відповідний документ).
При отриманні послуги в ЦНАП можна використовувати документи з програми Дія. Плата за надання послуги складає 0,025 прожиткового мінімуму, тобто 60 грн.
Отримати витяг про право власності можна також через приватного нотаріуса або адвоката. Цей варіант підходить тим, хто не має електронного підпису.
Як перевірити право власності на квартиру онлайн
Перевірити право власності на нерухоме майно онлайн набагато простіше та швидше. Для цього знадобиться будь-який гаджет, доступ до інтернету та 10 хвилин вільного часу. Результат буде доступний приблизно впродовж години.
Отримати витяг про право власності на нерухоме майно можна на офіційному сайті Міністерства юстиції, але цей спосіб може зайняти більше часу. Набагато зручніше зробити все через портал Дія. До того ж такий варіант дозволяє отримати дані з усіх доступних реєстрів, зокрема відомості про іпотеку та обмеження на відчуження.
Для отримання інформації з Державного реєстру майнових прав на нерухоме майно потрібен кваліфікований електронний підпис. Зробити його можна через банк, у Державній податковій службі або в Міністерстві внутрішніх справ.
Як отримати довідку про право власності на нерухомість онлайн через Дія:
Зареєструватися або авторизуватися в кабінеті на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.
Переконатися, що у профілі вказані правильні особисті дані, або оновити їх за потреби.
Вибрати послугу «Надання інформації з Державного реєстру майнових прав на нерухоме майно».
Заповнити онлайн-форму із зазначенням критерію пошуку, за яким слід отримати відомості з Державного реєстру майнових прав на нерухоме майно. Отримати витяг про об’єкт нерухомості можна не лише з Держреєстру майнових прав на нерухоме майно, а й також із Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна.
Сплатити адміністративний збір.
Отримати інформацію з реєстрів у форматі PDF у розділі «Послуги» — «Отримані документи».
Подання запиту в такий спосіб займає близько 10 хвилин. Вартість довідки становить 40 грн, але може змінюватися залежно від обсягу інформації. Для цієї послуги не передбачене звільнення від сплати адміністративного збору.
Якщо на запит не знайдено жодної інформації, можна спробувати уточнити параметри пошуку або вибрати інший критерій. Якщо ж у довідці відображається чуже майно, варто спробувати повторити пошук за іншими параметрами, наприклад за паспортом або ідентифікаційним кодом.
Отримати витяг про право власності на нерухомість можна й на іншу людину. Для цього в параметрах пошуку необхідно вказати дані власника, на майно якого потрібно отримати довідку.
Як отримати витяг на сайті Міністерства юстиції:
Зайти на сайт minjust.gov.ua та створити особистий кабінет за допомогою електронного цифрового підпису.
Натиснути «Онлайн сервіси» та перейти до розділу «Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно».
Подати заявку на отримання відомостей про нерухомість та її власника.
Сплатити сервісний збір.
Отримати витяг на електронну скриньку, вказану під час реєстрації.
Після отримання виписки в Дія або на сайті Міністерства юстиції потрібно перевірити, чи збігаються дані в ній з оригіналами документів, наприклад договором купівлі-продажу, договором дарування, свідоцтвом про приватизацію, свідоцтвом про право власності тощо.
Що робити, якщо інформація про квартиру змінена
За умови будь-якого збою в роботі реєстру інформація відновлюється з архівних копій, однак далеко не всі можуть відповісти на запитання, з якою періодичністю ці архівні дані створюються. При виявленні найменших невідповідностей (навіть тих, які можуть здаватися незначними) найкраще відразу ініціювати внесення правок до Реєстру, щоб у ньому враховувалися лише актуальні дані.
Для внесення правильної інформації потрібно звернутися із заявою про виправлення виявлених помилок до Міністерства юстиції та доповнити її копією правовстановлюючих документів. Не варто ігнорувати це питання або зволікати, навіть якщо здається, що проблема незначна, оскільки пізніше вона може обернутися серйозними фінансовими та часовими витратами.
Якщо ж виявиться, що майно у власності зареєстроване на іншу людину, у такому разі слід не лише звернутися до Міністерства юстиції, а й написати заяву в поліцію про злочин.